İş Ortağınızı Yönetmelik

İş Ortağınızı Yönetmelik


İş Ortağınızı Yönetmek

İş Ortağınızı Yönetmek:31 yaşındaki Ari Mir ve 38 yaşındaki Amos Elliston, Los Angeles başlangıcında iş arkadaşı olarak bir araya geldiklerinde, anında tıkladılar ve kendi işletmelerini taramak için fikirlerin etrafında zıplamaya başladılar.

Yedi yıl sonra American Express puanlarına benzer evrensel bir ödül para birimi oluşturmayı amaçlayan ancak telefonunuzdaki uygulamalar aracılığıyla biriken Pocket Change’i başlattılar.

2012 yılında başlatılan San Francisco merkezli şirket, şimdiden 5 milyon dolarlık girişim sermayesi topladı. Elliston ve Mir birbirlerinin şirketlerinden hoşlanırken, ortaklığın büyük ölçüde başarılı olduğunu, çünkü sınırlarını belirledikleri ve işlerinin dışında yaşamlarını sürdürdüklerini söylüyorlar. Mir, bu iş-yaşam bölünmesi iş konularında aşırı tepkilerini sınırlıyor diyor.

“Biz en iyi arkadaş değiliz,” diyor. “Bir tür mesafeye ihtiyacınız var, yoksa her zaman kişisel olarak biraz fazla şey alacaksınız.”

Kurucu ortak anlaşmazlıklar ve yanlış anlaşılmalar bir şirketi başlamadan batabilir.

Ortağınızı yönetmenin ve işletmeyi başarı için kurmanın dört yolu:
İş Ortağınızı Yönetmelik
İş Ortağınızı Yönetmelik

Dışarıdan bir bakış açısı edinin.


Çoğu girişimin bir yönetim kurulu yoktur ancak yine de dışarıdan bir bakış açısına ihtiyaç vardır. Carnegie Mellon Üniversitesi’nin Tepper İşletme Fakültesi’nde ek bir girişimcilik profesörü olan Frank Demmler, kuruculara iki veya üç mentorun önünde şirket hedefleri ve zorlukları hakkında aylık bir sunum yapmalarını tavsiye ediyor. Üçüncü bir tarafa sunum yapmak, ortakların şirket kararlarının yanlış gitmesi nedeniyle birbirlerini suçlamasını engeller.
Örneğin, ürünlerinin fiyatını nasıl belirleyeceğine katılmayan ortaklar, birbirleriyle doğrudan çatışmak yerine davalarını mentorlarına sunabilirler.
Bu alışkanlığa girmek, kurucularının kararları hakkında perspektif kazanmalarına yardımcı olur, çünkü danışmanları günlük iniş çıkışlardan çıkarılır.
 

Sorunları ortaya çıkmadan önce çözün.


Tıpkı bir iş planı yaratacağınız gibi, kurucuların birlikte oturmaları, olası sıcak düğme sorunlarını yazmaları ve çözümleri önceden düşünmeleri iyi bir fikirdir.
Örneğin, her bir ortağın şirkete olan zaman taahhüdünü ve hastalık gibi kişisel sorunları nasıl ele alacağınızı özetlemek istersiniz. Demmler, iş ortaklarına nasıl ve ne zaman ödeme yapılacağını ve iş geliştirme stratejilerini tartışmak da önemli.
Örneğin, bir ortak karı korumak isteyebilir, diğeri ise ölçeklendirmek için bunları yeniden yatırım yapmayı tercih edebilir. Sizin için önemli olan şeyleri açık bir şekilde ele almak için zaman ayırmak, iletişimde gelecekteki arızaları önlemeye yardımcı olabilir. “Bunu akılcı akıllar devreye sokulduğunda yapın.”
İş Ortağınızı Yönetmelik
İş Ortağınızı Yönetmelik

İş sorumluluklarını açıkça belirtin.


Bir veya daha fazla kurucu kilo almıyorsa, kızgınlık doğurabilir. Bundan kaçınmanın bir yolu, haftalık ortak toplantılar yoluyla her birinin yaptığı iş miktarını değerlendirmek ve yeniden dağıtmaktır, diyor Rockville, Md.
 iş yükünü tartışın, kalan gerilimi azaltmaya yardımcı olabilir. Dengeli bir iş bölümünün her projenin bölünmesi anlamına gelmediğini unutmayın.
Örneğin, pazarlama işini ortadan ayırmak yerine, bir ortak pazarlamaya odaklanırken, diğeri operasyonlara odaklanabilir. Tabii ki, bu seçimleri yaparken birbirinizin güçlü yönlerini dikkate almak istersiniz.

Karar verirken tüm ortakları düşünün.


Birçok iş ortağı için, en küçük şirket kararlarını bile vermek, şirketin yörüngesel seyrini yavaşlatabilecek çizilmiş ve acı verici bir sürece dönüşebilir.
Kurucu ortaklarınızla etkili bir şekilde nasıl pazarlık yapacağınızı öğrenmek potansiyel kilitlenmeleri yumuşatmaya yardımcı olacaktır. Büyük bir kararı müzakere ederken, Clovis, Kaliforniya’da kurumsal bir arabulucu olan Douglas Noll, ortakların, spesifikasyonlar üzerinde tartışmak yerine kapsayıcı hedeflerine odaklanmalarını önermektedir.
Örneğin, şirket borcunu ödemek için işten daha fazla para almak istiyorsanız, ek finansal güvenlik gibi uzun vadeli faydaların bir listesini yapın. Müzakere masasına geldiğinizde, nihai finansal güvenlik hedefinize ulaşmanın yollarını tartışın ve olası bir yöntem olarak borcu ödemek için para yönlendirmeyi teklif edin.
İş Ortağınızı Yönetmelik
İş Ortağınızı Yönetmelik
Aynı zamanda MTROYAL Firması, karşılığında bir şey almadan taviz vermemeyi tavsiye ediyor. Örneğin, bir işe alma kararı müzakere ederken, bir ortak, diğerinin çalışan için üç aylık bir deneme süresini kabul edip etmediğinden emin olmadığı birisini işe almayı kabul edebilir. Sonra, her iki taraf da kazandıklarını hissediyor. Son olarak, bu tartışmalar sırasında sakin olmanın önemli olduğunu söylüyor çünkü soğukkanlılığını kaybetmek çatışmayı çözmektense artırabilir.
Bu gönderiyi oylamak için tıklayın!
[Toplam: 0 Ortalama: 0]

No comment

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir